WOMEN IN LEADERSHIP - SPREKERS & TRAINERS

Karen Hinds

Founder and CEO of Workplace Success Group

Karen Hinds is an author and the Founder and CEO of Workplace Success Group, a boutique strategic talent development firm that works with organizations to cultivate and retain the next generation of leaders.

Her business books include: Get Along, Get Ahead: 101 Courtesies for the New Workplace; Networking for a Better Position & More Profit; and A Young Adult’s Guide to the Global Workplace.. Her company has worked with clients such as Webster Bank, AmeriHealth Caritas, Turner Construction, Hamilton Sunstrand, Travelers, Mountainside and Caribbean Tourism Organization, to name a few.

Karen is also a visiting professor for the Malcolm Baldrige School of Business at Post University, and a frequent guest on Radio, TV and Podcasts. She is a former board member of the Connecticut chapter of The World Affairs Council and current Vice President for The Community Foundation of St. Vincent and the Grenadines.

Originally from the Caribbean island of St. Vincent and the Grenadines, Karen hosted a global women’s leadership conference in St. Vincent for three years. It was an opportunity to share her expertise with women from around the world and at the same time showcase the beauty and culture of her island. Karen lives in Connecticut with her husband and teenage son.

Website: www.workplacesuccess.com

Twitter/Instagram and Facebook: KarenHindsWSG

LinkedIn:  www.linkedin.com/in/karenshinds

Barbara Barend

Dagvoorzitter

Journaliste, ondernemer en presentatrice van o.a. Voetbal Insite en Fox Sports en Helden media.

Nicole Hermans

transitiebestuurder, ondernemer en netwerker

Nicole is een transitiebestuurder, ondernemer en netwerker. Zij complexe strategische veranderingen succesvol te leiden. Haar leiderschapsstijl kenmerkt zich door vanuit oprechte aandacht en nieuwsgierigheid voor talenten van mensen te verbinden. Het resultaat hiervan is dat mensen in beweging komen.

Haar eigen drive en intrinsieke motivatie is een maatschappelijke bijdrage te leveren om (kwetsbare) burgers in de gelegenheid te stellen deel te nemen in de maatschappij. Vanuit haar overtuiging dat zingeving, levensgeluk en kwaliteit van leven van burgers mede bepaald wordt door de mogelijkheid die ze hebben hun talenten te benutten.

  • Bedrijfs- en Consumentenwetenschapper (Landbouwuniversiteit Wageningen), Master of Change (SIOO Utrecht)
  • Gecertificeerd management consultant, executive- en team coach
  • Actief in het pubieke domein als interim transitiebestuurder, procesbegeleider, consultant, mediator en coach
  • Ondersteunt Raden van Toezicht en Raden van Bestuur bij de ontwikkeling van de kwaliteit van toezicht en bestuur
  • Ruim 25 jaar ervaring in de gezondheidszorg, woningbouwcorporatiesector, welzijn en onderwijs op het gebied van begeleiding van fusieprocessen, strategie- en organisatie ontwikkeling, crisismanagement, personeelsontwikkeling en bedrijfsvoering
  • Groot netwerk in de gezondheidszorg, woningbouwcorporatiesector, welzijnssector.

Margriet Spijksma

directeur van Fablife

Margriet Spijksma is oprichter en directeur van Fablife. Haar missie is miljoenen vrouwen te inspireren om te gaan doen waar ze écht blij van worden. Ze is veelgevraagd spreker op het gebied van burn-out bij vrouwen, het glazen plafond en het good girl syndroom.

Ze was jarenlang loonslaaf – tegen wil en dank. Op haar 31ste verbrandde ze al haar schepen achter zich en vertrok naar Nieuw-Zeeland. Weer terug in Nederland begon ze voor zichzelf. Zij overwon de tegenwerking en tegenslagen op haar pad en ontmoette uiteindelijk haar grote liefde, creëerde een succesvolle onderneming en werd moeder van twee kinderen.

Margriet heeft in 2016 haar boek F*cking Fantastic uitgebracht en creëert daarnaast blogs, vlogs en podcasts waarmee ze groot publiek aan zich weet te binden.

Margriet haar storytelling maakt veel bij mensen los. Haar manier van vertellen is ontwapenend en aantrekkelijk. Ze is in staat mensen eindelijk hun dromen en verlangens te laten erkennen. Ze werd afgelopen jaar onder andere geboekt door UWV, Defensie en vele vrouwen netwerk groepen en geeft daarnaast eigen events en online trainingen.

Hélène Borgman

consultant en trainer

Hélène Borgman Zet zich als consultant en trainer bij Talent naar de Top zowel in cross-company activiteiten als voor in-company trainingen en consultancy. Hélène heeft hiervóór zo’n tien jaar gewerkt bij Ernst & Young / EY, aanvankelijk bij Tax en vervolgens in de rol van Diversity & Inclusiveness Manager voor de Benelux. Zij kent het werkveld van diversiteit & inclusion heel goed, zowel vanuit de theorie als de praktijk. Zij is gespecialiseerd in vraagstukken op het gebied van (gender) diversiteit, inclusive leiderschap, vrouwelijk leiderschap, “unconscious bias” en interculturele communicatie.

Motto: “We become not a melting pot but a beautiful mosaic. Different people, different beliefs, different yearnings, different hopes, different dreams.” (Jimmy Carter)

Fons Groen

adviseur en trainer

Betrokken en kundige adviseur en trainer. Hij heeft een open blik en koppelt invoelend vermogen aan kennis en ervaring. Door te excelleren in het bij elkaar brengen van theorie en praktijk, boekt hij resultaten die ertoe doen.

  • Fons Groen CMC, bestuurskundige/organisatiekundige, studeerde aan de Universiteit Twente en de Leyden Academy.
  • Certified Management Consultant, gecertificeerd consultant Spiral Dynamics en Certified Semco Style Consultant.
  • Begon zijn loopbaan als organisatieadviseur en trainer. Werkte ruim 20 jaar in het bedrijfsleven, de overheid en in de zorgsector, onder andere als procesmanager Service bij NS-reizigers, Manager intramuraal bij De Compaan en Directeur Thuiszorg Rotterdam. Sinds 2007 werkzaam als managementconsultant, nu als partner bij Movinex en Toptoezicht.
  • Brede portfolio met opdrachten op het gebied van o.a. begeleiding van toezichthouders, team coaching, strategische positionering, organisatieontwikkeling en transitieprogramma’s. Actief en ervaren als trainer, coach en teamcoach.
  • Is actief binnen de Orde van Organisatieadviseurs (OOA) onder andere als voorzitter van de commissie beroepsethiek.
  • Heeft deel uitgemaakt van verschillende Raden van Toezicht/Commissarissen en heeft daarnaast het onafhankelijk voorzitterschap van een Commissie Sociale Begeleiding en een Bezwarencommissie.

Kees de Groot

adviseur, interim-manager en trainer

Kees heeft dertig+ jaar ervaring als extern adviseur, interimmanager en trainer. In zijn werk koppelt hij ‘hard’ en ‘zacht’ en wisselt makkelijk van perspectief.

  • Doctoraal arbeids- en organisatiepsychologie, post academische opleiding Masterclass Interim Management (Rotterdam) en Post Doctorale Opleiding Management Consultant (VU)
  • Gecertificeerd in Spiral Dynamics en LIFO
  • Nationale en internationale opdrachten op het gebied van o.a. ICT implementatie, koerszoeken, veranderopgaven, en MD, vooral in de profit sector
  • Ruime ervaring als trainer: thema’s vanuit HRM, leiderschap, management, persoonlijke ontwikkeling, acquisitie
  • Vestigde zich in 1989 als zelfstandig adviseur, de periode tot op heden is doorsneden met intensieve samenwerking met Berenschot, LTP, Twijnstra en Gudde, Ernst & Young
  • Is mindfulness- en yogadocent en coacht vanuit die invalshoek.

Monique Klompé

adviseur, (interim) directeur

Monique Klompé heeft 20 jaar ervaring als extern adviseur, (interim) directeur, bestuurder en toezichthouder. Zij weet grote veranderingen met energie en overtuigingskracht door te voeren door strategie te koppelen aan drijfveren van mensen en ander gedrag. Mensen (met een makke) staan voor haar centraal.

  • Meester in de rechten (RU Leiden), master in general management (RU Groningen), SIOO interim opleiding (Utrecht), train de trainer Schouten Nelissen (Utrecht);
  • Ruime ervaring met verschillende soorten opdrachten (waaronder fusies) en in verschillende rollen binnen de sociale sector en zorg;
  • Groot netwerk in (maatschappelijke) organisaties, ministeries, politiek;
  • Verbetering van maatschappelijk dienstverlening is volgens haar gediend bij professionalisering en goede HRM;
  • Voert verschillende toezichtstaken uit en is actief voor de NVTZ in professionalisering;
  • Wanneer niet alleen het waarom, maar ook het wat en hoe van belang zijn;

Practice what you preach is haar motto.

Nan Smits

adviseur en trainer

De dynamiek tussen mensen is boeiend. Hoe komt het dat de ene manager een goede leider is en de ander niet? Wat maakt dat het ene team vleugels krijgt en een andere groep als los zand aan elkaar blijft hangen? Wat is vrouwelijk leiderschap? Leiderschap kent vele gezichten. Als je weet wat mensen drijft, kun je beter begrijpen hoe je ze kunt motiveren en sturen. Als medewerkers hun gedrag niet veranderen, zul je zelf iets moeten doen. Experimenteren met variatie in leiderschapsgedrag. Niet zeuren over wat niet kan, maar op zoek gaan naar wat binnen de gegeven omstandigheden wel kan. Trouw blijven aan jezelf. Ontdekken welke impact je hebt. Focussen op wat je wilt bereiken en op welke manier je dat het beste kunt doen. Niet bang zijn om eens iets anders te doen dan je gewend bent, maar op avontuur gaan.

  • Sinds 1997 trainer, coach en adviseur; geeft deskundige begeleiding en trainingen op werkgerelateerde onderwerpen als communicatieve vaardigheden, teamontwikkeling, competentiemanagement en outplacement advies, altijd met extra aandacht voor wat mensen drijft en wat dat betekent voor effectief leiderschap;
  • Van huis uit jurist met ervaring in verschillende functies in de sociaaljuridische hulpverlening, als projectsecretaris van een omvangrijk gemeentelijk reorganisatieproject, waarnemend gemeentelijk ombudsman bij een grote gemeente, accountmanager bij een verzekeringsbedrijf;
  • Verlegde de aandacht steeds meer van de vakinhoudelijke naar de communicatieve kant, omdat haar steeds duidelijker werd dat alles staat of valt met goede, open en respectvolle communicatie;
  • Auteur van het boek “Netwerken, de kracht van persoonlijk contact”.

Coen Koomen

begeleider

Ik hou van avontuur en onvoorspelbaarheid. Als begeleider van de ontwikkeling van mensen en organisaties kom ik steeds weer andere dynamiek tegen. Ik vind het belangrijk dat een programma de gelegenheid biedt voor deelnemers om deze dynamiek zelf te ervaren. Dat doe ik meestal door hen eerst op pad te sturen, de stad of de natuur in. Zo kunnen zij zien wat er leeft in de wereld, en worden zij geconfronteerd en geïnspireerd. Allereerst is het een krachtige manier om jezelf te leren kennen. Daarnaast is het een bron van informatie die je kan helpen om je eigen team of organisatie te ontwikkelen. Dan kan het avontuur pas echt beginnen.

Ik hou van spel en diepgang. Door mijn achtergrond in systeem interventies en Theory U, ben ik altijd op zoek naar de juiste interventie om de dynamiek zichtbaar te krijgen. Dit is altijd ervaringsgericht, hetgeen veel energie geeft en lastige materie vaak licht en tastbaar maakt. Op die manier leren deelnemers door in de oefeningen bezig te zijn. Het effect daarvan is onomkeerbaar. En het genereert enorm veel plezier!

k heb een achtergrond bij grote organisaties als Grolsch en Caterpillar, waar ik op de hoofdkantoren in Enschede, Geneve (SU) en Peoria (US) werkzaam was als Marketing en Innovatie Manager. Dit heeft me veel inzicht gegeven in strategievorming, innovatie en leiding geven.

Na een aantal jaren heb ik een fietsreis gemaakt van Beijing naar Amsterdam. Onderweg heb ik in het Zuiden van Nepal een jaar lang een project gedaan rond de ontwikkeling van onderwijs. In de jaren daarna heb ik de Spark Foundation geleid en ongeveer 50 vrijwilligers langdurige projecten op scholen laten begeleiden. Dit is het begin geweest van mijn passie voor het begeleiden van de ontwikkeling van organisaties.

Sinds 2002 ben ik actief als begeleider, jarenlang voor de Baak en later als zelfstandige voor opleidingsinstituten als Better Future, The World we Work in, Mannaz etc. Ik heb o.a. een opleiding Theory U bij MIT (Boston) en Systeemdynamiek in Organisaties bij het Hellinger Instituut afgerond.

Sinds 2015 woon ik in Copenhagen

Nazima Ramdin

Communicator en trainer

Nazima Ramdin (1968) is een veelzijdige Communicator die beschikt over het talent om te schakelen tussen verschillende  rollen.

Zij heeft haar eigen bedrijf: NR Communicatie & Events en is daarnaast in dienst van de Rijksoverheid als Campagnemanager/ sr. Communicatie adviseur.

Door deze dubbelrol beschikt  zij over een breed netwerk met uiteenlopende opdrachtgevers. Een verbinder die gelooft in kennisdelen en samenwerken, waardoor je elkaar aanvult en versterkt.

Zij studeerde in 2005 Communicatie & Media aan de Hogeschool en is afgestudeerd in Beleveniscommunicatie (Bachelor).

Daarna volgde zij de Masterclass Arbeidsmarktcommunicatie en heeft zij bij bureau Zuidema de training Inzicht in Invloed gevolgd (2014).

Als strategisch Communicatieadviseur wordt zij gezien als sparringpartner, adviseur, organisator & uitvoerder om slim (nieuwe) communicatiemiddelen te ontwikkelen en deze af te stemmen op de gehele communicatiemiddelenmatrix, waardoor deze elkaar versterken.

Met haar bedrijf NR Communicatie & Events heeft zij in 2015 het concept NR RED Carpet Kurhaus bedacht, georganiseerd en uitgevoerd in zowel 2016 als 2017. Nu organiseert zij voor de derde maal dit event op 17 maart 2018. Het verbinden van onze mooie samenleving, was haar motivatie om deze avond te organiseren.

Door haar persoonlijkheid wordt zij regelmatig gevraagd als als presentator, gespreksleider, spreker & trainer/coach. In haar rol als Campagnemanager heeft zij binnen de Rijksoverheid vaak voor diverse grote groepen gestaan, waardoor zij zich goed kan inleven in zowel profit als non-profit organisaties . Op haar website vind u een overzicht van haar uiteenlopende opdrachten. Van gala’s tot inspiratieworkshops.

Esther Neven

Executive Coach

Esther Neven werkt vanaf 2000 als executive coach en mediator in haar bedrijf Neven Loopbaanmanagement BV te Rijswijk. Ze begeleidt mensen op het niveau directie, management en specialisme (ziekenhuissector). Thema’s zijn persoonlijke ontwikkeling, leiderschap, conflicthantering en work-life balance.

Esther was in dienst bij grote werkgevers als Management Development consultant, zoals de gemeente Rotterdam en de politieorganisatie.

In deze laatste organisatie raakte ze verder geïnteresseerd in het gendervraagstuk en de rol van quota om meer vrouwen in de strategische top te krijgen. Zij onderzoekt dit en publiceert daarover binnen een dissertatie onderzoek.